Bellen zonder analogie verbinding via VOIP

Waarom zou je in deze tijden nog bellen via een analoge telefoonlijn? Waarom nog ISDN gebruiken of überhaupt een telefoonabonnement? Voor elk telefoontje dat je pleegt moet je betalen en als je veel belt dan hoef je geen wiskundige te zijn om te weten dat dat veel geld kost. Tegenwoordig kun je ook via internet bellen. Je kunt gemakkelijk telefoneren met mensen over de hele wereld zonder dat het je een cent extra kost. Dit kan allemaal via de moderne technieken zoals VOIP. VOIP staat voor voice over internet protocol. Je kunt je stem met andere woorden laten horen via het internet. Dit klinkt misschien heel ingewikkeld maar waarschijnlijk maak je er zelf al gebruik van. Skype is bijvoorbeeld een voorbeeld van VOIP technologie. Als je skype gebruikt dan bel je immers via het internet. Vroeger moest je voor een telefoontje naar het buitenland nog flink in de buidel tasten, maar met VOIP kost het je geen cent extra. Je kunt dus urenlang kletsen met iemand in het buitenland. Daarnaast heb je ook nog eens het voordeel dat je er beeld bij kunt hebben. Via skype bijvoorbeeld heb je de optie om te bellen met of zonder camera. Dus niet alleen kun je vrienden en familie in het buitenland opbellen, je kunt ze ook zien. Je kunt ze via een tablet zelfs overal mee naar toe nemen. VOIP heeft de wereld in dat opzicht een stuk kleiner gemaakt. Er zijn immers geen grenzen meer. Met een druk op de knop sta je in contact met mensen in Europa, Amerika, Azië, Australië, Rusland, et cetera. Zolang de andere kant van het gesprek internet heeft, dan kun je met VOIP technologie contact maken met diezelfde andere kant. VOIP is dus revolutionair, want er zijn geen reguliere telefoons meer nodig om in contact te komen met andere mensen. Dit maakt VOIP dan ook bij uitstek geschikt voor het bedrijfsleven. Niet alleen kun je zonder kosten in contact komen met klanten, maar je kunt de communicatie onder de collega’s zelf ook via VOIP regelen. Het enige wat je nodig hebt is een VOIP netwerk waar iedereen bij is aangesloten.

Een eigen telefooncentrale met VOIP via voicedata.nl

Als je goedkoop wilt communiceren op je werkplek binnen het bedrijf dan kun je via voicedata.nl een eigen telefooncentrale laten instaleren. Natuurlijk is alles digitaal, dus het is niet vergelijkbaar met een telefooncentrale waar je fysiek naar toe moet. In tegendeel. Alles wordt via de telefooncentrale geregeld en alles is er bij aangesloten binnen het bedrijf. Dit betekent dat je zowel computers, vaste telefoons evenals mobiele telefoons kunt aansluiten bij de telefooncentrale voor een massaal VOIP netwerk. Voor een telefooncentrale van voicedata.nl betaal je slechts 8 euro per maand. Dus voor het bellen over en weer, voor het bellen met nevenvestigingen in het buitenland, voor de communicatie tussen collega’s en dat allemaal voor een hele maand lang, betaal je 8 euro. Dat is ongekend laag als je nagaat dat je zonder een telefooncentrale gewoon de reguliere belkosten maakt. Gezien één individu gemiddeld al 30 euro per maand kwijt is aan een telefoonabonnement dan is het duidelijk dat de kosten van het belverkeer voor een bedrijf natuurlijk een stuk hoger liggen. Via een telefooncentrale van voicedata.nl betaal je niet meer dan 8 euro. Dit is een vast bedrag, want je belt gewoonweg via internet. Het enige wat je moet doen is al je telefoonartikelen aansluiten op de telefooncentrale. Je kunt hierbij de vergelijking maken met skype. De telefooncentrale is als skype. Iedereen moet skype installeren op zijn of haar tablet, telefoon, computer et cetera. Vervolgens kan iedereen communiceren via internet over skype. De telefooncentrale maakt het vervolgens mogelijk om dit snel en efficiënt op grote schaal te realiseren. Je belt dus met je mobiele telefoon naar een collega, maar omdat je bent aangesloten bij de telefooncentrale, gaat het telefoontje via het internet en niet via een telefoonlijn. Dat maakt VOIP tot een aanwinst voor elke onderneming. Het is in feite een soort bedrijfs-skype. Tevens hoef je als ondernemer niet zelf aan de slag met de telefooncentrale. Het wordt je uit handen genomen door voicedata.nl. Je hoeft dus niet zelf van alles te installeren.

De voordelen van een telefooncentrale

Zoals je al hebt kunnen lezen heeft een telefooncentrale vele voordelen. Maar de bovengenoemde voordelen van een telefooncentrale zijn niet alle voordelen. Hieronder kun je een overzicht zien van de meest in het oog springende voordelen van een telefooncentrale.

  • Geen kosten voor een investering in een telefooncentrale
  • Zeer schaalbaar
  • Niet locatie gebonden / geen vaste werkplekken
  • Gemakkelijk online de telefooncentrale beheren
  • Perfect te integreren met mobiele telefonie
  • Je betaalt alleen wat je nodig hebt
  • Zeer geavanceerde VOIP telefooncentrale

Zoals je kunt zien heeft een telefooncentrale nogal wat voordelen. De voordelen laten ook zien dat het gebruik van een Hosted VOIP Telefooncentrale ideaal is voor het bedrijfsleven waarin communicatie centraal staat. Het is dan ook zeer raadzaam om snel over te stappen op VOIP. Mocht je verdere vragen hebben dan kun je via de website van voicedata.nl contact opnemen met een medewerker van de website. Je kunt direct een chatvenster openen waar iemand voor je klaar zit om al je vragen te beantwoorden. Het is natuurlijk goed mogelijk dat je niet precies weet hoe het allemaal werkt gezien het vrij technisch is allemaal. Daarom is het altijd een goed idee om jezelf goed te laten voorlichten.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn