Buikspieroefeningen in een gezond dieet

Veel mensen willen graag afvallen. Het lijkt voor een groot gedeelte van de Nederlanders echter lastig om die kerstkilo’s daadwerkelijk kwijt te raken. Men ziet na een aantal maanden amper resultaat en geeft vervolgens de moed op. Zorg dat jij niet bij deze groep hoort! Op http://www.bestebuikspieroefeningen.nl/ vind je handige tips om snel en eenvoudig goede buikspieroefeningen te kunnen doen. Dankzij deze buikspieroefeningen is jouw buik na een paar maanden helemaal strak. Buikspieroefeningen passen heel goed in een gezond dieet. Ze dragen een steentje bij aan het verbranden van overtollig vet. Waar moet je aan denken wanneer je begint met afvallen?

  • Honger jezelf niet uit
  • Zorg dat je gevarieerd eet
  • Zorg voor voldoende beweging
  • Vul je gezonde leefstijl aan moet buikspieroefeningen

Bij de meeste mensen gaat het al mis voor ze goed en wel zijn begonnen. Ze willen te snel te veel gewicht verliezen. Ze stoppen met eten en eten enkel het hoognodige. Stop hiermee! Dit is geen goede manier om af te vallen. Wanneer je te weinig eet gaat je lichaam in een soort “overlevingsstand”. Het zal alle voedingstoffen die het binnenkrijgt direct opslaan waardoor je niet afvalt maar juist aankomt. Tot overmaat van ramp zal je lichaam ook de eigen verbranding beperken om de vitaminen en mineralen die het wel binnenkrijgt vast te houden. Je maakt het voor jezelf dus moeilijk om in de toekomst opnieuw af te vallen! Dit is dus een verkeerde aanpak. Hoe moet het dan wel? Zorg gedurende de week voor voldoende gevarieerde voeding. Het is belangrijk dat je vaak kleine porties eet. Laat je lichaam eerst het broodje verbranden voor je een appel eet. Probeer suikers koste wat kost te vermijden. Suikers moeten namelijk eerst helemaal opgebrand worden voor het lichaam over kan gaan op het verbranden van vet. Het doen van buikspieroefeningen is zinloos wanneer je te veel suiker in je bloed hebt. Voorbeeld: wanneer je veel frisdrank drink en veel sport zul je niet afvallen. Je lichaam is immers continu bezig met het verbranden van overtollige suikers in het bloed. Probeer een gemiddelde aan te houden van zes “eetmomenten” per dag. Deze zes eetmomenten bestaan uit drie maaltijden en drie snackmomenten. Probeer op zoek te gaan naar gezonde snacks die je lekker vindt. Groente en fruit zijn natuurlijk hele goede opties, maar sommige soorten kwark is bijvoorbeeld ook prima te doen. Uit den boze zijn natuurlijk suikerhoudende snacks zoals ijs, snoep en chocoladerepen. Kortom: zorg voor gezonde en gevarieerde voeding wanneer je begint met afvallen. Wanneer je dit doet hebben buikspieroefeningen ook veel effect.

Buikspieroefeningen; beweging en regelmaat

Wanneer je gezond eet gaat het ineens lonen om te bewegen. Verbrandde je voorheen enkel suikers en overtollige voedingsstoffen, nu zul je zien dat je daadwerkelijk vet gaat verbranden. Sport en buikspieroefeningen werpen snel hun vruchten af: de eerste 5 kilo ben je na een paar weken kwijt. Hierna wordt het resultaat van je inspanningen steeds lastiger op te merken. Dit heeft een aantal redenen. In de eerste plaats is een gedeelte van je gewicht simpelweg vocht. Wanneer je niet sport verzamelt dit gewicht zich in het lichaam. Wanneer je begint met sporten (en dus begint met zweten) ben je zo een aantal liter vocht kwijt! Ten tweede verlies je aan het begin van je training snel een aantal kilo vet omdat het lichaam niet gewend is aan veel inspanning. Na verloop van dit stabiliseert zich dit weer. Na het eerste resultaat zul je merken dat de verdere resultaten even op zich laten wachten. Ten derde worden je spieren zwaarder en dit leidt tot meer gewicht. Wanneer je begint met sporten zullen je spieren sterker worden. Een getrainde spier weegt meer dan vet. Je bent dus bezig met vet verbranden en afvallen, maar hierdoor nemen je spieren in gewicht toe. Eigenlijk maak je dus wel vorderingen, alleen ben je hier zelf niet van op de hoogte. Je gewicht op de weegschaal blijft hetzelfde, het is zelfs mogelijk dat je in deze periode weer wat aankomt. Dit is het moment dat veel mensen opgeven, wat juist heel zonde is. Wanneer je namelijk doorzet met sport en buikspieroefeningen vliegen de kilo’s in de maanden daarna van je lijf. Buikspieroefeningen komen in verschillende gradaties. Je zult de intensiteit moeten opvoeren wanneer je steeds langer aan het trainen gaat. Iedereen begint met de crunch, de standaardoefening waarmee je de onderbuikspieren goed traint. Hierna gaan veel mensen door naar de pushup. De pushup valt traditioneel eigenlijk niet onder de buikspieroefeningen maar heeft toch een belangrijk effect op de buik en de omliggende lichaamszones. Tot slot eindigen veel mensen met een ab roll out. Dit is een zware oefening waarbij een wiel met behulp van de buikspieren naar voren wordt geduwd. Wanneer je op tijd naar een moeilijkere oefening overstapt zul je altijd het idee houden dat buikspieroefeningen uitdagend zijn. Dit is alleen maar goed, zo voel je dat je lichaam aan het werk moet!

Tips en handigheidjes

Op http://www.bestebuikspieroefeningen.nl/ vind je heel veel tips om snel en gezond veel gewicht te verliezen. Ook krijg je hier uitleg over diverse buikspieroefeningen en kun je video’s bekijken die de oefeningen nog eens heel precies uitleggen. Op de site vind je verder tientallen lekkere maar vooral gezonde recepten die je zonder problemen in je dagelijks leven kunt inpassen. Dankzij deze gerechten krijg je goede voedingstoffen binnen en houd je de boosdoeners buiten de deur. Je staat er niet alleen voor! Op de site kun je snel contact opnemen met een specialist die je veel meer informatie kan geven. Vandaag is de dag dat je eindelijk gaat beginnen; heel veel succes!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn