Voedingsschemas brengen u in balans

U voelt zich opgeblazen. U voelt zich dik en u heeft geen energie om te genieten van de dingen waar u wel van zou willen genieten. Met andere woorden; u zit in een neerwaartse spiraal en u voelt zich uitzichtloos. U bent niet blij met wat u ziet wanneer u naar zichzelf in de spiegel bekijkt, maar uw reactie op dit beeld werkt averechts, want uit dit gevoel van moedeloosheid grijpt u naar ongezonde voeding die naar u lonkt in de ijskast. Stop! Om een patroon te doorbreken en slechte gewoonten op te geven is dat het enige wat u kunt doen. Stop! Stop met ongezond eten. Stop met zeuren en sta op! De enige manier om fit te worden is in beweging komen en gezond eten in plaats van ongezond eten. Dat klinkt simpel en dat is het ook. Voedingsschemas kunnen de eerste stap zijn naar een gezond eetpatroon. Ze zorgen ervoor dat u houvast heeft en daarnaast zorgen ze ervoor dat u zich al binnen enkele dagen beter gaat voelen. Bij ons kunt u terecht wanneer u graag voedingsschemas wilt die helemaal op maat worden gemaakt voor u. Maar wat bedoelen we daar eigenlijk precies mee? Een veel gemaakte fout van mensen die af willen vallen is dat zij alles in een keer willen. Ze vissen een dieet van het internet en gaan aan de slag. Er zijn eindeloos veel diëten te vinden op het internet. Voor veel van deze diëten geldt dat ze wel werken op de korte termijn, maar op de lange termijn maken ze u moe en zorgen ze ervoor dat u zogenaamde ‘cravings’ ontwikkelt. Een craving ontstaat wanneer u van de ene op de andere dag een bepaalde voedingsstof uit uw dieet schrapt. Voedingsschemas zijn er voor mensen die graag een eerste stap willen zetten naar een gezonder lichaam. Wat kan het laten maken van voedingsschemas u opleveren? Dat zullen wij u vertellen:

  • u zult weer beter leren aanvoelen wanneer u vol zit
  • u zult meer leren over het maken van de gezonde keuze
  • u zult veel meer energie hebben om de dag te beleven
  • u zult gewicht verliezen en zich letterlijk lichter voelen
  • u zult een gevoel van trots en vertrouwen krijgen

Voedingsschemas; voedingstoffen missen

Het koolhydraat arme dieet is een goed voorbeeld van een dieet dat erg veel wordt gevolgd. Het staat buiten kijf dat wie zich streng aan de regels van dit dieet houdt de nodige kilo’s zal kwijtraken; maar volledig koolhydraatvrij door het leven gaan is voor de meeste mensen niet weggelegd. Onze voedingsschemas zijn dan ook gebaseerd op het terugbrengen van de balans in uw voedingspatroon en het introduceren van nieuwe gezonde gewoonten. Een ander nadeel van het volgen van een dieet waarbij bepaalde voedingsstoffen helemaal niet meer mogen worden genuttigd, is dat u altijd bepaalde voedingsstoffen misloopt. Zo zit er in brood jodium. Jodium hebben we hard nodig. Om er voor te zorgen dat u deze ontbrekende stoffen toch binnenkrijgt middels andere producten zult u zichzelf behoorlijk in moeten lezen. Niet iedereen heeft zin en tijd om van voeding een hele studie te maken. Voor deze mensen die graag gezond willen zijn en een goede start willen maken kunnen voedingsschemas uitkomst bieden. Onze diëtisten kunnen u op weg helpen. Waar wij op letten wanneer voedingsschemas worden opgesteld voor mensen die genoeg hebben van het overgewicht waar ze soms al jaren mee kampen, is de behoeften van het individu. Sommige mensen zijn gewend om veel pasta te eten. Als pasta volledig wordt geschrapt uit het schema, dan zullen mensen ontwenningsverschijnselen krijgen zoals hoofdpijn en misselijkheid. De truc is dus om langzaam af te bouwen en niet alles in een keer te willen. Mensen zijn geneigd om wanneer ze op eigen houtje proberen af te vallen alles in een keer te willen. Ze draven door. Ze nemen een abonnement op de sportschool en proberen zo min mogelijk te eten. Natuurlijk vallen ze hiervan af. Maar het leven wordt er niet leuker op. Het sleutelwoord voor een succesvol dieet luidt dan ook ‘balans’. Gun uzelf de tijd.

Voedingsschemas en beweging

De combinatie van gezonde voeding en voldoende beweging zorgt ervoor dat uw lichaam gezond wordt. Wanneer mensen bijvoorbeeld voor hun werk de hele dag in een stoel moeten zitten, is het belangrijk dat er buiten het werk om voor extra beweging wordt gezorgd. Hoe meer we bewegen, hoe meer ons lichaam op gang komt en hoe sneller onze spijsvertering werkt. Voedingsschemas die wij opstellen bevatten belangrijke producten die bijdragen aan een snellere spijsvertering. Wij geloven niet in afvallen met behulp van pillen of rare diëten. Wij geloven in duurzaam afvallen en daarbij kunnen op maat gemaakte voedingsschemas de start vormen van een uitgebalanceerd dieet. Sporten is heerlijk. Wat wij iedereen aanraden is om minstens een half uur per dag extra te bewegen. Dat kan een wandeling door het bos zijn. Dat kan ook een fietstocht zijn. Het is aan u om te ontdekken wat voor soort beweging u prettig vindt. Als u er ook nog eens plezier aan beleeft, dan is dat helemaal mooi meegenomen. Vaak zien we dat mensen die beginnen met afvallen met behulp van op maat gemaakt voedingsschemas eerst nog wat moeite hebben, maar als ze de smaak eenmaal te pakken hebben vinden ze vaak de moed om door te gaan en slaan ze op eigen kracht een nieuwe weg in.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn